marzon16
Administrator
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:06, 17 Kwi 2008 Temat postu: Druid |
|
|
1. Rasy, które mogą wziąć tę klasę:
* - Night Elf
* - Tauren
2. Może nosić zbroje:
* - cloth
* - leather
3. Może używać broni:
* - 1-hand mace
* - 2-hand mace
* - staff
* - dagger
* - fist
[link widoczny dla zalogowanych]
Druid to strażnik porządku i równowagi natury. Ze szczególnym uczuciem odnosi się do jej sił i czerpie z niej energię. Jako jedyna klasa jest w stanie zmieniać kształ na żądanie i walczyć w różnych formach zwierzecych. Zamienianie się w bestie to jedna z jego najważniejszych umiejętności. Zmiana formy powoduje wyzwolenie z efektów polimorph oraz spowalniających/uniemożliwiających ruch Ponadto, oprócz zmiany kształtu i statystyk, Druid w formie zwierzęcia posiada następujące cechy:
* - Druid traktowany jest jako Beast, a nie Humanoid, więc czary na Humanoidów nie działają na niego, ale te na Beast działają
* - nie może używać przedmiotów z plecaka ani rozmawiać z NPC
* - nie może rzucać czarów (nie dotyczy formy Moonkin, która jest w stanie rzucać czary z rodziny Balance)
* - bonusy "Chance on Hit" takie jak Enchant Crusader nie będą działały (w formie Bear, Dire Bear oraz Cat)
* - niewrażliwość na działanie umiejętności, które palą lub wysysają manę (w formie Bear, Dire Bear oraz Cat) oraz na polimorph
Druid może pełnić trzy role: healera, tanka lub DPS. Posiada bardzo dobre buffy i leczenie, dlategoż traktowany jest często jako klasa wspomagająca lub tankująca ze względu na mocno defensywną formę niedźwiedzia. Mimo, iż Dru jest w stanie pełnić te role, musi wybrać jedną z nich i podążać jej ścieżką przy inwestowaniu talent pointów. Crowd control (kontrolowanie nadwyżki wrogów) Druida jest słabe w porównaniu do innych casterów - może on rootować czyli unieruchamiać wroga w miejscu, ale ten może wciąż atakować z dystansu. Podczas walki z Beasts jednak może on używać również Hibernate (usypia bestię). Może nosić leather gdy Mage, Warlock czy Priest muszą ograniczyć się do cloth.
4. Druid posiada następujące atrybuty:
* - Balance - grupa bardzo ofensywna - szkoła, w której powinien trenować swoje talenty Druid DPS. Posiada czary zadające obrażenia bez cooldown - Moonfire, Wrath oraz Starfire co umożliwia stały i dość wysoki DPS biorąc pod uwagę talenty Vengeance (zwiększa obrażenia criticala tych trzech czarów), Moonfury (zwiększa obrażenia tych trzech czarów) oraz Moonkin Form (zwiększa pancerz o 360% i daje 3% większą szansę na critical czarem). Problem DPS Druida polega na braku zbroi leather dających bonusy odpowiednie dla niego czyli zwiększające obrażenia czarów i % na critical czarem oraz dające intellect. To sprawia, iż Druid DPS często miesza cloth z leather, a forma Moonkin ma mu wynagradzać braki w defensywie.
* - Feral Combat - grupa poświęcona głównie zwierzęcym formom, zwiększająca statystyki (Heart of the Wild) i usprawniająca umiejętności, które Druid posiada w swych zwierzęcych formach. Druid dzięki zwierzęcym formom jest w stanie poruszać się szybciej (40% szybciej w Travel Form), może zadawać znaczne obrażenia melee (Cat Form, podobna pod względem systemu walki do Rogue, gdyż też może wejść w stealth i gromadzi combo points oraz wykorzystuje "energię") lub być wytrzymałym tankiem (Bear lub Dire Bear Form wykorzystując system walki podobny do Warriora - korzystając z punktów rage).
* - Restoration - szkoła poświęcona leczeniu i buffowaniu (Mark of the Wild oraz świetne Innervate zwiększające regenerację many celu o 400%). Druid ma dużo pole do popisu swoimi leczącymi czarami podobnie jak Priest. Dru ma w swoim arsenale aż dwa czary HoT (Heal over Time), instant cast (Rejuvination) i 2 sec cast (Regrowth). Ponadto, posiada umiejętność wskrzeszania (Rebirth) i zdejmowania debuffów (usuwa Cursy oraz Poison bardzo skutecznie). Druidzi Resto są bardzo często zapraszania do drużyn i podobnie jak Holy Priest lepiej poświęcić się leczeniu w endgame, gdy już zakończy się levelowanie.
5. PLUSY:
* - możliwość pełnienia kilku ról (ale nie na raz)
* - duża defensywa jak na klasę czarującą
* - różne formy i związane z nimi korzyści
* - przyspieszenie ruchów (Travel Form) jeszcze przed kupnem mounta
6. MINUSY:
* - w przypadku poświęcenia się czarowaniu, braki odpowiednich bonusów (jak +Int czy +xx dmg/% crit do czarów) w zbrojach leather
* - słabe crowd control jak na castera
7. INNE INFORMACJE:
Należy zaznaczyć iż przejście w dowolną formę dzieje się natychmiastowo i podczas przebywania w niej jest się niewrażliwym na efekty polymorph. Spis wszystkich form Druida:
* - Bear Form - 10 poziom (quest), pierwsza jaką Dru otrzyma. Zwiększa pancerz o 180% oraz życie i attack power zależnie od poziomu. Jest to tankująca forma.
* - Aquatic Form - 16 poziom (quest). Możliwa do użycia tylko w wodzie. Zwiększa prędkość pływania dwukrotnie.
* - Cat Form - 20 poziom (trener). Druid otrzymuje zdolności podobne do Rogue, może m.in. używać Prowl (stealth), korzystać z energii oraz umiejetności posługujących się combo pointami. Dzięki talentom prędkość poruszania się może zwiększyć się o 30%.
* - Travel Form - 30 poziom (trener). Do użytku tylko na zewnątrz zabudowań. Przyspiesza poruszanie się o 40%. Przydatne do ucieczki i ogólnie do poruszania się.
* - Dire Bear Form - 40 poziom (trener). Ulepszona forma Beara. Zwiększa pancerz o 360%, attack power o 120 i życie o 900.
* - Moonkin Form - 40 poziom (ostatni talent w drzewku Balance). Forma ta jest zarezerwowana dla Druidów casterów DPS. Zwiększa pancerz o 360% i szansę na critical czarów członków drużyny o 3%.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marzon16 dnia Czw 21:50, 17 Kwi 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|